Młody jęczmień zielony – właściwości i zastosowanie

Młody Jęczmień ZielonyMłody Jęczmień Zielony to odkrycie w dietetyce. Jego wyjątkowy skład sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jego stosowanie. Stanowi bogate źródło witamin oraz składników mineralnych. Dostępny jest zwykle w formie proszku otrzymanego z kilkudniowej zielonej trawy jęczmienia. Młode źdźbła zawierają bowiem witaminy z grupy B, witaminę C, E i K oraz beta-karoten, kwas foliowy, a także liczne minerały m.in. potas, chrom, mangan, żelazo, fosfor, wapń, cynk, magnez, krzem czy sód. Spożywać można go w postaci pastylek bądź rozpuszczonego w odzie proszku.

Jak dobrze wybrać?

Sproszkowany jęczmień uzyskiwany jest na dwa różne sposoby. Pierwsza metoda polega na wyciśnięciu z młodej trawy jęczmiennej soku, a następnie jego odparowaniu pod wysokim ciśnieniem w niskiej temperaturze. Druga opiera się na suszeniu w wysokiej temperaturze oraz sproszkowaniu powstałego w sten sposób suszu. W drugim przypadku pod wpływem temperatury niektóre związki ulegają utlenieniu np. witamina C, co niestety obniża jakość końcowego produktu. Jednakże proszek z suszu jednocześnie zawiera więcej naturalnego błonnika. Jęczmień pozyskiwany w ten sposób jest także tańszy. Najlepiej oczywiście sięgać po preparaty w pełni naturalne. Młody Zielony Jęczmień jest niezastąpiony m.in. w czasie rekonwalescencji oraz w momencie gdy dieta jest zbyt uboga w witaminy i minerały.

Młody Zielony Jęczmień i jego właściwości

Dzięki zawartym w zielonym jęczmieniu składnikom można utrzymać równowagę kwasowo-zasdową w organizmie. Obecny w preparacie naturalny chlorofil wykazuje także właściwości przeciwzapalne oraz jest pomocny w czasie leczenia niedokrwistości. Z kolei witaminy C i E oraz beta-karoten sprawiają, iż młody jęczmień działa również przeciwutleniająco, a tym samym ma silnie właściwości przeciwzapalne. Obecny w nim magnez wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego i działa wspomagająco w stanach przedłużonego stresu. Poza tym pozytywnie wpływa w czasie bólów i zawrotów głowy. Natomiast potas w połączeniu z magnezem skutecznie reguluje pracę serca. Żelazo transportuje tlen do krwi oraz bierze udział w procesie produkcji hepatocytów i zapobiega powstawaniu anemii. Niezwykle ważny dla kobiet w ciąży jest kwas foliowy, gdyż wpływa na układ nerwowy rozwijającego się płodu. Witamina K bierze udział w krzepnięciu krwi, a błonnik dobrze wpływa na pracę układu pokarmowego.

Młody Zielony Jęczmień, a skuteczne odchudzanie

Dzięki potasowi oraz witamino z grupy B jęczmień pomaga spalać węglowodany orz tłuszcze. Z kolei błonnik powoduje uczucie sytości i znacząco poprawia pracę układu pokarmowego. Jedną łyżeczkę sproszkowanego młodego jęczmienia wystarczy rozpuścić w szklance przegotowanej, letniej wody i wypić na około pół godziny przed posiłkiem. Uczucie sytości zahamuje apetyt. Warto jednak pamiętać, że zielony jęczmień wspomaga odchudzanie, nie wystarczy więc same jego zażywanie. Cały czas należy także pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie oraz regularnej aktywności fizycznej. Dopiero wówczas można liczyć na sukces.

 

Dodaj komentarz